Menu

Jak działają agencje marketingowe? - rodzaje usług cz.1

Czy wiecie, że co piąta nowo otwierana firma zajmuje się usługami internetowymi? To bardzo dobra informacja, bo pokazuje, że Polski Internet jest nie do końca odkrytym światem, a rodzimi specjaliści od reklamy wyróżniają się niesamowitymi pokładami pomysłów. Marząc o sukcesie w Internecie, wypromowaniu swojej marki lub produktu trudno o sukces bez pomocy agencji marketingowej. Dziś dowiecie się, jakie są najpopularniejsze e-usługi reklamowe i na które warto zwrócić uwagę. Zapraszamy!

Reklama masowa

Do najpopularniejszych usług agencji należą kampanie mailingowe. Pozwalają one na dotarcie reklamy do nawet jednego miliona odbiorców, a najlepsze bazy mailingowe osiągają skuteczność nawet 20% przy dobrze zaplanowanej kreacji. Koszt takiej promocji często zamyka się w kwocie 1000 złotych netto i należy ją powtarzać cyklicznie, jeśli nastawiamy się na sprzedaż produktu, a nie usługi.

Z reklamy masowej wyróżniamy również implementację bannera reklamowego na popularnej witrynie internetowej notującej od 50 000 unikalnych odwiedzin dziennie wzwyż. To może kosztować od 10 do nawet 100 złotych za dzień emisji. Wiele zależy od branży, charakteru samej reklamy jak również pozycji strony internetowej (im niższa pozycja reklamowej strony, tym droższa będzie usługa).

Reklama globalna - pozycjonowanie

Zdecydowanie najpopularniejszą usługą jest obecnie kompleksowe pozycjonowanie. Pozwala na osiągnięcie dobrych wyników w wyszukiwarce Google poprzez linkowanie i tworzenie treści SEO (Content Marketing). Usługa ta będzie kosztować sporo, jeśli promowana witryna przechodziła już przez kilka agencji lecz nie dało to sukcesu, lub niewiele - gdy promujemy zupełnie nową stronę internetową.

Kto powinien korzystać z usług agencji?

Zdecydowanie ci, którzy mają pomysł na biznes w sieci i są pewni zarobku pomimo dużego wkładu na reklamę. Mowa zatem o sklepach internetowych, platformach do zarabiania oraz serwisach ogłoszeniowych. Z usług agencji SEO powinni korzystać również ci, którzy mają wysokie pozycje w wyszukiwarce i chcą je utrzymać na obecnym poziomie.

Agencje marketingowe tak naprawdę odpowiadają za Polski Internet i pozycje większości witryn. Wszystkich zainteresowanych tym tematem zapraszamy do lektury drugiej części.